BTD - Ulaşım Sorunları ve Çözüm Deklaremiz

BTD - Ulaşım Sorunları ve Çözüm Deklaremiz

HABER TARİHİ: 23 Mart 2022
907 Kişi okudu

Bilindiği üzere taksi şoförlüğü olan mesleğimizin, her gün istanbul yoğun trafiğinde şehir halkına hizmet etmek ve taksi şoförü arkadaşlarımızında evlerini geçindire bilmek için İstanbul'un yoğun trafiği ve iş verenlerimiz olan (Plaka Sahipleri ve OtoCenter) baronları'nın askari ücret veya tarife belgesine dahil olmayan kısaca kanuni dayanağa sahip olmayan bu iki işverenimizin belirlediği yevmiyeyi çıkarma stresine İstanbul gibi büyük bir metropolün trafik stresi de eklenince bu yoğun strese taksi şoförlerimizin kalpleri artık dayanmıyor.

Bir çok taksi şoförü meslektaşımız genç yaşta bu yoğun baskı ve strese dayanamayıp ölüyorlar. Bir taksi şoförü meslektaşlarımız daha mesleğimizin getirdiği bu yoğun stresten kaynaklı zulme genç yaşta kalbi dayanamayıp direksiyon başında kalp krizi geçirerek vefat etmiştir. Taksilerde asıl çalışanlar biz taksi şoförleriyiz evet yaşamış olduğumuz bu stresten kaynaklı bazen sabrımız kalmıyor ve yolcularımız ile de ters düşe biliyoruz.

Şimdi soruyoruz size günde 1 saat istanbul trafiğinde aracınız ile giderken bile bayan olsun erkek olsun sinirlenmiyormusunuz. Bu demek değilki biz taksi şoförleri yolcularımıza kaba davranacağız bunu tabiki tasvip etmiyoruz. Fakat anlayışınıza sığınıyoruz. Biz taksi şoförlerinin sorunu çok yasal olarak hiç bir resmi toplantıda sıkıntılarımızı dile getiremiyoruz, asıl yolcu ile yüzleşen muhatap olan biz taksi şoförleriyiz ne plaka sahipleri ne de oto center baronları biz ise kendimizi anlatamıyoruz. Mesleğimizdeki bu sıkıntılarımızı çözmek ve yolcularımıza daha kaliteli hizmet vermek en büyük arzumuz.

Bu sorunlarımızın çözüme ulaşması için çözüm önerilerimizde tabiki var;

1- UKOME de şehrin ulaşımının yegane insanları olarak temsil hakkı istiyoruz.

2- Taksi işverenlerimizin insafına bırakılmadan kanunda sigortalı çalışanlar olarak Taksilere Yazarkasa takılmasını istiyoruz.

3- Şoför eğitimlerinde etkin rol almak ve derneğimizden bonservisi olan kişilerin şoförlük yapabilmelerini istiyoruz.

Bu üç maddelik çözüm önerimiz bizlerin sorunlarını çözmüş olacaktır.

  1- Madde Açıklamamız Şöyleki; UKOME toplantılarında direk sahada olan biz taksi şoförleri olduğu için güncel sıkıntıları dile getirip ulaşımla hiç alakası olmayan bazı üyelerden daha faydalı olacağımıza inanmaktayız.

Kaldı ki; UKOME - BÜYÜKŞEHİR BELEDİYELERİ KOORDİNASYON MERKEZLERİ YÖNETMELİĞİ 1. Bölümü Kuruluş, Görev ve Yetkileri MADDE 7/3 (3) Büyükşehir belediyesinin öteki birim başkanları ile diğer kamu kurum ve kuruluşları, üniversiteler, ilgili vakıf ve dernek temsilcileri görev alanlarına giren konularda, oy hakkı olmaksızın görüşleri alınmak üzere toplantılara davet edilebilirler. 

Biz ulaşımla alakalı yapılan toplantılara davet edilmediğimiz gibi sorunlarımızı çözemiyoruz ve istanbul halkı ve turistlerimiz taksi şoförleriyle sıkıntılar yaşamaktadır. Ne plaka sahipleri, Ne oda başkanları Ne de kamu görevlileri sahada vatandaşlarımızla muhatap biz taksi şoförleri olarak vatandaşlarımızla karşı karşıyayız. Sorunlar Bizde, Çile İstanbul Halkında, Çözüm Kamu Görevlilerinde...

  2- Madde Açıklamamız; Taksi işverenlerimiz aslında plaka sahipleri değil Oto Center da bulunan bir kaç galerici direk plaka sahibi şoför çalıştırmıyor. Bu galerilere plaka sahipleri yıllık kiralarını peşin alarak öyle evlerle kıyaslandığında evlerden alınan verginin bile çok çok altında vergi ödeyerek peşin kira almaktadırlar. Yani sözde işverenlerimiz olan plaka sahipleri aslında işverenimiz değil ve bu oto center da bulunan galericilerde yine alım satım ve kiralamalarda kendi oluşturdukları piyasaya göre şoförlerden yevmiye almaktadırlar. Bu çarpık sistemin artık değişmesi gerekmektedir. Dolayısıyla teknoloji de kullanılarak taksilerde yazarkasa zorunlu olmalı ve derneğimizden bonservisi olan şoförlerimizde maaş sisteminde çalışmalı burada çatlak sesler tabiki olabilir fakat bu boş insanların kuru gürültüsünden öteye geçmez. Bunun içinde örnek verebiliriz BİM, ŞOK v.b. kuruluşlarda sahipleri çalışmıyor 18-25 yaş arası insanlarımız çalışıyor. Kısaca; Denetlene bilinirliğin oluşması için Yazarkasa zorunlu olmalı... 

  3- Şoförler olarak bizler her meslekte çıkan çürük elmalar gibi 18.000 taksinin 36.000 - 45.000 taksi şoförünün olduğu Başta istanbul ve tüm Türkiye de düşünürsek aslında böyle büyük bir topluluğun eğitimsiz, sahipsiz, kanunsuz başı boş olarak çalışması gibi bir durumun oluşması gibi bir durumun oluşması bizleride son derece üzmektedir. Biz kendi içimizde meslekte olan kişi ve Şoförün Tek Resmi Temsilcisi olan derneğimizin taksi şoförlerimize eğitim vermesi değerlendirmelere alması sınavlara tabi tutması ile derneğimiz aracılığı ile "Taksi Şoförlük Bonservisi" vermek istiyoruz. Derneğimizin vereceği bu bonservisi olmayan taksi şoförlerimizin Taksi Şoför Kartı verilmemesini talep ediyoruz. 

Sonuç olarak; Biz taksi şoförleri olarak mesleğimizin daha kaliteli hizmet vermesi noktasında elimizden gelenleri yapmak için çalışıyoruz. Şehir içi ulaşımda bulunmayan plaka sahipleri ve oto center baronlarından daha çok bu sektörün emekçisiyiz. Bu üç maddelik sorunlar bizim sorunumuz, sözde işverenlerimizin sorunu, istanbul halkının sorunu, İBB Belediyesinin sorunu, Hükümetin bu sorunları hep birlikte çözebiliriz.

Saygılarımızla tüm kamuoyuna duyurmak isteriz.

Birleşik Taksi Şoförleri Derneği

   Başkanı ve Yönetim Kurulu 

 



ÜYE GİRİŞİ




web counter